Alla inlägg under oktober 2012

Av Erika Stark - 26 oktober 2012 10:00

Kom hem till min fina familj här i Hälsingland igår, vilket känns helt underbart! :) träffade min lillebröder som, inte är så liten längre, dom har vuxit nå sjukligt under de få månader jag varit borta!
Nu sitter jag i alla fall i Hudik och väntar på mammsen och låtsatspappa för att ta en liten fika på stan, har precis varit hos tandläkaren för en årlig undersökning, hade finfina tänder den här gången också :)

Ha de!

Av Erika Stark - 24 oktober 2012 19:53

Idag jobbade jag sista dagen innan min mini-semester som börjar imorgon, då jag tar mig en lite tripp hem till min familj i Hälsingland! Det ska bli så underbart att bara få komma hem och hämta upp lite ny energi och få vara barn för några dagar, inte behöva bry sig om mat, pengar, städ och hushåll. Nu har jag i alla fall packat det mesta jag behöver med mig imorgon, resten packar jag imorgon bitti :) så som tandborste, smink och mellanmål!
Nu sitter jag och tittar på "Halv 8 hos mig" och känner mig så sjukt hungrig! måste ta mig något att äta tror jag..

Köpte mig en tröja idag också, för övrigt! Har blivit "shopaholic" när det gäller stickade tröjor, haha!

Av Erika Stark - 10 oktober 2012 20:22

Idag har det varit en riktigt dålig arbetsdag, har inte haft någonting att göra, har bara varit en massa väntetid på olika människor så dagen har varit riktigt seg, dessutom har det varit lite dålig stämmningen i "fika rummet" av någon konstig anledning! Sämsta dagen på jobbet hittils måste jag säga.. Så blir det när det finns människor som drar ner andra genom att lägga dumma komentarer, säga saker på "fel" sätt osv.

Kom i alla fall hem runt 16 tiden och fick då ett samtal om att hämta Jack, Johans brorsbarn, på fritids. Det är ju mysigt men hade tänkt ha en "Erika dag" idag, typ duscha, noppa ögonbrynen, klippa naglarna m.m pyssla om mig själv helt enkelt. Nu har jag precis kommit hem eftersom jag blev kvar på byn tills Johan slutade, klockan är liksom 20.30 och dagen blev inte riktigt som tänkt, men nu står min älskade pojkvän och lagar lite wook, ska bli så underbart gott! Har sån tur att jag har en pojkvän som kan laga mat, eftersom att jag själv inte är en hejare på det och inte speciellt intresserad :) Efter maten blir det att kika på film!


Måste även nämna att jag och min älskade Johan firade 3 år 4/10-12, underbart!

Du är den som får mina dagar att vara värda att leva <3


  Min och Johans första sommar tillsammans!


Av Erika Stark - 9 oktober 2012 20:10

Har suttit och tänkt en del på mina fantastiska resor jag gjort detta år!

I maj åkte jag på "klassresa" till Italien med klassen och upptäkte större delen av Italien, ett mycket vackert land!

Vi bodde i Lucca på ett mycket fint vandrarhem med väldigt trevlig personal!

Vi besökte bland annat: Florens, Pisa, San Gimigiano, Cinque Terre (Fem byar på 12km avstånd) och Viareggio.

Sen i Juni, innan vi tog studenten, så åkte vi på studentresa till Turkiet, jag och 13 till! Vi bodde på ett hotell som heter Taksim International Obaköy med riktigt trevlig personal, där också, oväntat bra måltider och party varje dag!

Det jag ville säga med detta är att jag är så otroligt tacksam över att min far hjälpte mig att kunna resa på dessa underbara resor, framför allt studentresan som jag aldrig hade klarat av att betala själv!

Saknar dessa tider såå otroligt mycket och önskar att jag kunde göra om samma sak igen..

Fick dock väldigt dålig erfarenhet av flygresorna så nästa gång jag åker utomlands får antingen bli om något år eller så får jag helt enkelt tågluffa!


Här kommer lite bilder från Turkiet!


  Skumparty på hotellet

  Jag och Rebecca redo för partaj!


  Erik och Emil gjorde sig en tatuering på stortån..

  Rebecca en pussmun på skinkan..




Poolhäng på hotellet!       




                             







Av Erika Stark - 9 oktober 2012 13:41


Försöker mig på två små, väldigt små hallonpajer till bara mig! Är så sugen på något, har dock igen vaniljsås till men det får gå ändå!
Mumms!

Av Erika Stark - 9 oktober 2012 11:19

Vaknade imorse och kände att min mage inte återhämtat sig ett dugg sedan igår, blir så less.. Så hemma blev jag idag, liggandes i sängen just nu och tittar på Johan Falk..
Ska ringa hälsocentralen om en stund och försöka få en tid så att jag kan kolla upp om det verkligen är magkattar. Får så dåligt samvete när jag inte går till jobbet, men jag måste lära mig att lyssna på min kropp och göra det som är bra för mig och inte göra saker för andras skull, jag är ju ändå viktigast när det kommer till mitt mående..



Av Erika Stark - 8 oktober 2012 23:34


Nu har jag tagit mig en kopp te för att försöka lugna min mage, så att jag kanske kan sova lite bättre inatt, min mage den tar snart död på mig! Har dock en goding bredvid mig i sängen som precis har somnat, tur att han kan sova i alla fall, önskar bara att det var jag, eftersom att jag sk jobba imorgon och inte han ;) nu ska jag kolla lite på "Scrubs" och dricka upp mitt te och se om det hjälper!
Natti!

Av Erika Stark - 8 oktober 2012 18:12

Idag har det inte varit en speciellt bra dag..

Igår bestämde jag mig för att jag skulle kliva upp kl. 6.30 för att kunna duscha, äta frukost och bara ta det lugnt innan jobb 8.00, men jag vaknade självklart 20 min innan jag skulle gå och redan där var dagen "förstörd"..

När jag kommer till jobbet känner jag mig så sjukligt hungrig, mår illa och vill inget annat än bara hem till lägenheten igen. Vi jobbade på fram till 11.30 och min mage betedde sig så konstigt.. Efter att jag äntligen fick äta så kändes det genast mycket bättre igen, men bara en liten stund efter det så började magen igen. Jag känner mig alldeles tom, samtidigt mätt och mår illa hela tiden.. Vaknade till och med inatt av mitt illamåande.

Sen kommer jag på, att det är min magkatarr som börjat spöka igen. Har haft problem med detta till och från väldigt länge nu, i några år. Har inte riktigt vågat ta tag i det och vet egentligen inte om det är magkatarr, då jag inte har kollat upp det hos läkare, men alla symptom tyder på att det är magkatarr.. Är bara rädd att det ska vara värre än så och vågar inte gå till läkaren med det, vilket jag verkligen borde göra eftersom att jag hade sådana smärtor tidigare.

Aja, slut på den historien! Nu väntar jag på att mitt hjärtegull kommer hem och sen ta en underbar och efterlängtad dusch!



Mitt nuvarande hem, Åre är så underbart vackert!    


Presentation

Här på min blogg kommer ni att läsa om min vardag, om mina tankar och funderingar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards